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Flight Sim World

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TGV Lyria    1,029

TSW n'est même pas encore parfaitement au point, et voici déjà FSW..

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Roudou    46

FSW ou DTG FS ou aussi connu sous FS11. Désolé de le dire comme ça, mais ça fait plus d'un an qu'on le sait, ils ont juste changé le nom. Et concernant la mise au point, la base est saine et ils partent de beaucoup moins loin que TSW.


Edit: petit bug à l'ajout de réponse.

Edited by Roudou

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Roudou    46

J'ai écouté la vidéo d'intro de FSW, et je confirme que c'est bien ce qui est annoncé depuis que DTG à racheter la licence à Microsoft; c'est un développement de FSX. Pour ceux qui ne parle pas anglais, la liste du programme:

 

- passage de DX9 à DX11

- passage du 32 bits au 64 bits

- Optimisation de l'équilibre du calcul entre le processeur et la carte graphique (sur FSX le processeur travaillait énormément par rapport à la carte graphique)

- Nouvel éclairage dynamique

 

Et on apprend que DTG à profiter de l'aide de développeur tiers; qui, ce n'est pas dit clairement, mais ceux qui connaissent Carenado/Alabeo auront tout de suite reconnu d'où viennent les avions que l'on voit dans la vidéo.

 

C'est tout pour le moment.

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Gandalf    904

La grande question va être la compatibilité effective avec les milliers d'addons existants?.....

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Gandalf    904

Oui, éternel problème lors des ruptures technologiques franches.

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Gandalf    904

Eh ben, pas de rétro-compatibilité, et jeu fermé, ça va pas très bien être accueilli par la communauté..... comme TSW quoi, sauf que TSW c'est un vrai et gros changement de technologie.

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JLD95    172

Bonsoir,

J'ai commencé à dérouler les vols d'apprentissage sur ce simulateur mais pour l'instant j'ai un peu de mal avec l'atterrissage. Connaissez vous des docs qui expliquent un peu plus que les quelques lignes de l'instructeur: un peu frustrant d'échouer sans avoir bien compris son erreur

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caramel88    594
Posted (edited)

Bonsoir Jean-Luc,

Aïe ! Tu mets le doigt sur un problème compliqué car il existe plusieurs façons d'aborder un atterrissage et plusieurs types d'instruments qui peuvent t'y aider. De l'atterrissage à vue, en passant par une guidance radio ILS ou un quasi autoland avec GPS. Du moins, dans XPlane 11 que je pratique, tout est proposé. Je ne sais pas si c'est le cas dans FSW.

Le plus facile, au départ, est d'utiliser la technique standard du guidage ILS.

Voici une vidéo avec un CESSNA pour FSX qui est la base de FSW :

Le "problème" est qu'il faut beaucoup se documenter pour arriver petit à petit à réaliser de beaux atterrissages (c'est cela qui est passionnant dans ce type de simulation). Il faut beaucoup plus de patience et d'investissement que dans la simulation ferroviaire (du moins de type TS). Car un vol doit être préparé et "encodé" dans les instruments nécessaires qu'il faut patiemment étudier les uns après les autres.

Je vais mettre un lien à disposition dans la rubrique consacrée à Xplane 11. Il permet d'acquérir un programme entièrement gratuit (Little Navmap) qui aide beaucoup à programmer les vols. Et de manière très didactique et visuelle. Il fonctionne sur FSX, Xplane et Prepa3D. J'ignore s'il fonctionne avec FSW.

Avec de la persévérance, tu y arriveras. Mais choisis toujours les conditions météos les plus propices au départ (peu de vent, temps tout à fait clair). Ne pas atterrir trop vite. Jouer avec les volets. Et puis surtout, ne pas oublier que le Cessna se déporte toujours à gauche --> il faut donc jouer avec des micro ajustements au manche (ou Yoke - dans l'axe Z --> tourner le manche sur lui-même) ou bien avec les pédales "rudder".

A +

Edited by caramel88
  • Thanks 1

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JLD95    172

Ok merci.j'ai des connaissances sur la théorie du vol mais ici on est propulsé directement en vol sans préparation à cette phrase de vol.

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JLD95    172

Bonsoir,

J'ai réussi finalement la mission de l'atterrissage.

J'ai ressorti mon saitek X52 et je me posais la question sur les scénarios qui commencent directement en vol et pour lesquels les positions des commandes ne sont pas forcément cohérentes des commandes initiales du scénario : ça fait une discontinuité pas très sympa : existe t'il un moyen de démarrer ces scénarios plus proprement ?

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JLD95    172

Bonjour,

 

le jeu rentre en phase2 du développement

Citation

Howdy! 

We've got some exciting news to share with you, Flight Sim World has entered the second phase of development, if you're wondering what that means then Stephen Hood has written a comprehensive post where he talks about Phase 2 (a must read if you're fans of DN). 

We're also kicking off Phase 2 with an update to the simulator, it's filled with quite a few updates, tweaks and changes (you can find the list here).

There's some exciting announcements in those communications, so you're more than welcome to use this thread to discuss those or ask questions. 

Happy Flying! 

Phase 2 Update Notes
18 JANVIER    - DTG CRYSS
Hello everyone, 

It’s an exciting day for Flight Sim World as we launch Update 16, which features a number of avionic fixes, adjustments to the missions (based on your feedback), the introduction of two new variations of the Super Cub (who’s ready for an amphibious landing) and much more. 

Update 16 is also the first update in the second stage of the development of Flight Sim World, igniting the spark that will bring about Phase 2. We’ve got some exciting announcements to make about our plans for Phase 2, but those are better handled by executive producer, Stephen Hood (and he has done so here). There are some exciting announcements which we know you’re all going to love (did someone say dynamic weather?), so make sure to check it out. 

On with the notes for Update 16:

Aircraft
Added PA18 - SuperCub Amphibian to core aircraft
Added PA18 - SuperCub Tundra to core aircraft

All
Improved appearance and clarity of gauge glass surfaces
Improved appearance of windshield glass surfaces
Keypad ‘5’ now centralises all control surfaces, inclusive of elevators
Localised cockpit tooltips for English, French and German
Shift+L now restricted to toggling cockpit and panel lights
Magneto states are now saved across flights
Alternate air, carb heat and master device are now tied to engine device so that engines will no longer fail under cold weather conditions.
Cockpit panel lights are now automatically applied/disabled on day->night transitions
Reference speeds and contact points updated across the aircraft, with Accu-feel settings updated to match reference speeds.

DA40
Improved raindrop windshield mapping
Fix inconsistencies with mixture checks on Cold and Dark checklist.
Updated 'POH' reference speeds.
Prop animation corrected and appearance improved.
ASI reference aligned with G1000’s readings.
Player can now interact with Horizon Emergency Power switch 
Prop feather functionality added.
Rear wheel contact points refined.
Improved appearance of AP lights and buttons. Improved AO mapping on cockpit’s lower panel.

DA42
Updated 'POH' reference data
Added Gauge helper tooltips

PA18
Improved LOD transitioning
KX155 COM/NAV unit made compatible with C&D.
Turn Indicator now compatible with failure feature.
Strobe lights are now disabled if battery is OFF.
Kohlsman operation corrected and calibrated. 
Improved smaller registration appearance.
Click point added along lower door edge to aid with closing.
Corrected gap in the rear of the lower door.

PA28
Audio panel updated to allow keypresses.
Analogue clock now shows correct time.
Kollsman calibration improved for both InHG and MB scales.
Turn Indicator now compatible with failure feature.
Prevent GNS430 from being selected as a 2d panel.
KN62 display adjusted to improve appearance.

PA34
Audio panel updated to allow keypresses.
Vacuum annunciator trigger point and flap annunciator logic refined.
Contact points now allow for a gear up landing.
Tweaked interior dome light to reduce nose reflections

PA46
Alternator added to Cold and Dark checklist.
Pitch trim wheel animation reversed.
Updated 'POH' reference data.
Audio panel functionality improved to allow for keypresses.
DC Ammeter now shows correct value when hovered over.
HDG knob mouse-wheel functionality corrected
Fix autopilot needle oscillation when reaching target altitude.
Resolved issue with landing lights LOD

RV7
RV7A nose wheel steering restored.
Improved raindrop windshield mapping
AutoPilot - Heading and altitude hold now fully functional
Audio panel functionality improved to allow for key presses

Avionics
G1000
Flight Director indicator added to PFD.
NRST function now displays on first push of the NRST softkey.
G1000 FPL text legibility improved.
Annunciator box no longer expands height by itself.
Clock display improvements.
DA40 / DA42 - G1000 audio panel now functions.

GNS430
DTO popup legibility improved.
Map view restored.
FPL screen decluttered.
Proc and CDI buttons now consistent across 3d and 2d panels
PROC page made clearer.
PA34 - G500 and GNS530 CDI/ VLOC functions unified.

G500/GNS530
GNS530 - FPL screen decluttered.
GNS530 - DTO page cleaned up and 2D version now emulates 3D version.
G500 and GNS530 CDI/ VLOC functions unified.
GNS530 - PROC page made clearer.
Aircraft pointer vertical offset now corrected for ‘North-up’ view

M803 Chrono
OAT readings corrected.

KAP140/KFC225
If NAV signal is lost, AP regresses to HDG mode.
AP - VS and ALT modes functionality corrected. HDG no longer cancels other modes.
AP - HDG regress mode no longer forces NAV off when using GPS as nav source.

KX155
Electrical failures now disable the LCD display.

RDR2000
Now displays terrain and alert information (weather currently not supported)

SYS55X
AP - Value inputs aligned right so that they don't fall off the screen.
AP - ALT mode pitch trim indicator now works correctly.

Lessons/Missions
Eagle Pilot School
Lesson 2 - Emergency landing
Fixed repeating VO at end of lesson

Lesson 7 - Solo Cross-Country
String added and code reworked to give the player a heading range to help them re-intercept the 061 radial
Aligned altimeter to the lesson’s wind speeds. Tweaked realism settings to improve the playability of the landing conditions

Wings Flight Academy
Lesson 4 - Skills Test
Rebalanced the difficulty of successfully achieving the first climb

PPL 1
Prevented instructor claiming “fuel pump is on” while it’s actually off.

PPL 2
Plane now starts trimmed

LAPL2
Fixed instances of repeating VO dialogue

MEP01 DA42 Checkout
Fixed instances of AI plane spawning incorrectly
Prevents instructor repeating if the player leaves controls

MEP03
Fix for the rapidly alternating top bar text after a failure

Cross Controlled
Can no longer pass the mission when landing with landing gears up

Time Pressure
Aircraft now centred on runway at start
Additional scenery polish added across mission

Low and Slow
Added a couple of extra point of interest to break up long sections; added 3 pieces of airborne AI traffic as well as 3 pieces of static AI traffic parked at the destination airport to add some life to the mission

Short Hops
Additional scenery polish added across mission

UI
The arrow keys, the Insert, Delete, Start, End, Page Up, Page Down keys as well as the Alt Gr key now produce the correct results in the settings menu. 
Loading screens updated
Compass waypoint marker now flashes when the compass is shown and when the waypoint marker changes.
Remove purple bar from Log window (but not ATC window)
Antialiasing drop down strings changed to OFF/MSAA

Engine
Reduced pixelation artefacts seen intermittently with the sun at cloud edges.
Resolved white and black ‘silhouetting’ seen intermittently with trees and mountains on the horizon 
Resolved instances of aircraft tail corruption seen intermittently when returning from the settings menu.
Reduced aliasing on airport fences.
Increased scene object texture cache size to reduce scene object pop-in
Introduction of option to enable SSAO (defaults to ‘disabled’)
Introduction of ‘borderless window’ display setting: An alternative for full-screen mode, running the title as a window but with top and bottom borders cropped.
Default configs setup for CH PRODUCTS YOKE, Saitek X-56 Rhino HOTAS controllers
Default configs setup for Saitek Yoke and rudders, Mad Catz Cyborg v1.0 controllers
Default configs setup for X52 and X52 Pro.
Fix crash seen in “wobbly cam” caused by infinitely increasing camera values when FPS is low.
Resolved infrequent live lock seen when interacting with GDI panels
Pausing game during cold and dark no longer resets the checklist
Extended flight time system, to allow correct logging of flight times when loading saved flights
Various localisation fixes

Note: Existing owners experiencing issues with CH PRODUCTS YOKE, Saitek X-56 Rhino HOTAS controllers are advised to go into the controls menu and click "reset to defaults" on those controllers.

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JLD95    172
Posted (edited)

Bonjour, j'ai une clé Steam à donner pour le pack de missions en Alaska (Flight Sim World): demande en MP si intéressé.

Edited by JLD95

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JLD95    172
Posted (edited)

Clé toujours à donner: http://store.steampowered.com/app/728030/Flight_Sim_World_The_Last_Frontier_Mission_Pack/

 

Citation

Chargez votre Piper PA-18 Super Cub et allez découvrir The Last Frontier !

Dans ces missions, vous incarnerez un pilote qualifié et passionné qui doit transporter des passagers et des marchandises à travers l'Alaska. Chaque trajet a son importance et rien n'est trop beau pour que les personnes les plus isolées puissent être ravitaillées et rester connectées avec le reste du monde.

Afin de mener à bien vos missions, vous piloterez un PA-18 Super Cub équipé de flotteurs amphibiens et de pneus « Tundra Tires » pour effectuer des atterrissages sur les lacs ou sur des terrains broussailleux. 

Vous devrez faire face à un éventail de défis, y compris décoller d'un aéroport fréquenté mais sans contrôle aérien, déposer de l'équipement de pêche près d'un lac isolé, faire face à une situation d'urgence et atterrir en formation. Gardez toujours un œil sur vos instruments, soyez à l'affût et attendez-vous à de l'inattendu !

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Edited by JLD95

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norberth    96

Hello à tous,

 

mauvaise Nouvelle pour les possesseurs,dont je fais partie, du FSW.

 DTG cesse la commercialisation du jeu le 24 mai..

 

It is with great sadness that we announce the future closure of Flight Sim World.

As you know, we always had a strong ambition to bring a new experience into the established world of flight simulation, one that deliberately overhauled both the flying experience and the graphical fidelity, offering new ways to fly. 

Unfortunately, after many detailed discussions, we regrettably don’t see a clear direction that will allow us to keep to the development time we’d want, alongside the player numbers we need.

So, slightly before a year since we first launched into Early Access, we have made the intensely difficult decision to fully scale back all future development on Flight Sim World and remove it from sale on 24th May.

We’re sure you have lots of questions, we hope we’ve answered a few here.

FAQ
What happens to Flight Sim World if I already own it?
It will remain in your Steam library, available to play in its current format.

Will the sim be taken off sale?
Yes, and we’re working to the date of 24th May 2018. We want to give anyone who does not yet own a copy of the sim enough time to get a copy and keep it safe in their library for future play.

What will happen to any Add-Ons?
Add-Ons will also come off sale, but those you already own will still also be in your Steam library.


We hope you can give the team the respect they deserve for their tireless hard work to date. Please know that all of us here at Dovetail hold flight simulation, the creators of add-on content, and especially you, the community for this sim, in incredibly high regard for both your support and time with Flight Sim World.

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solon    39

Oui nous avions justement abordé ce sujet dans le sous forum dédié à TSW. Avec moins de 150 utilisateurs ces derniers temps connectés sur STEAM, c'est sûr qu'il y avait un problème de rentabilité du projet. La problème se pose aussi pour FSX STEAM avec une moyenne de 2600 joueurs connectés (et sans parler de TSW aussi à 150 joueurs connectés en moyenne).

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loud06    62

oui ça sent le début de la fin pour Dovetail, je ne vois pas comment ils vont s'en sortir, snif pour tsw notamment et pour fsw qui a des qualités quand même même s'il n'était pas encore fini....

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Gandalf    904

Ce serait très moche que TSW s'arrête aussi... c'était clairement le futur de la simulation de train sur PC, même si il y a encore du taff à tous les niveaux. Espérons que TSW va continuer, au moins jusqu'à la sortie de l'éditeur!

  • Like 1

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