- Sky
- Blueberry
- Slate
- Blackcurrant
- Watermelon
- Strawberry
- Orange
- Banana
- Apple
- Emerald
- Chocolate
- Charcoal
springer6
-
Content count
44 -
Donations
0.00 EUR -
Joined
-
Last visited
Posts posted by springer6
-
-
Hello,
I have downloaded the latest version of this file by Julien416 i.e. V 4.1.
I have installed all the components ( including the ,geopcdx files) of the download into TS2019, but the loco will not show up in the sim, as if the .geopcdx files were missing. I thought that maybe this loco was not compatible with TS19, but there is someone on You Tube using the loco on the M-A route in TS19.
Any ideas on what I might be doing wrong ?
Thanks for any replies
-
Merci Beaucoup,
That is what I was doing wrong ! Pressing "J " to arm the TVM.
I have just tried a Quick Drive from St Pierre de Corps from the 15kv section onto the TVM section, with both the pml3 Duplex and one of the standard TVGs .
Both transitions to TVM occurred automatically, just a matter of selecting the correct pantograph and voltage.
I knew I must have been making an obvious mistake.
Thank you again.
springer
- 2
-
Hello,
I am a great fan of the pml3 TGVs, both the standard versions and the excellent Duplex. ( better than the DTG version technically )
However I have a great problem with the correct procedure to adopt when moving from a non TVM section and then into a TVM signalled section.
When in a non TVM section , I usually disable KVB ( ctrl+F12) and VACMA ( ( shift +K ).
When I am about to enter a TVM section I select the correct pantograph (N or S) and the correct voltage (LGV) .
Then I press "J" to activate TVM just before the repere, however usually I get three reds and a yellow "controlle vitesse" and the emergency brakes.
Only sometimes do I get the correct three green TVM speed indications ( usually 300 kph).
The default locos with the AHS route pick up the TVM automatically, but not the pml3 models.
I have tried the procedure with each and both KVB and VACMA enabled and disabled .
Of course the TVM works perfectly well if I start off in a TVM section .
Can someone please explain exactly the correct procedure to adopt.
Merci.
springer6
-
Erakis,
Thank you. I will give this a try.
springer
-
I have downloaded and installed all the assets for Ligne du Nord 2016.
RWTools confirms that I have no missing assets.
However I seem to have many textures missing, including ground textures, catenary textures and some gantry textures.
RWTools freezes when I try to check for missing textures, suggesting that there are very many ?
Any suggestions or advice would be much appreciated.
-
"Carmillon" et "Ouigo" ici: https://www.bluecode.org.uk/
enjoy !
springer6
Modération: déjà laaargement discuté dans le post sur la LGV Med, j'ai déplacé
-
Henrion,
Nous vous remercions de vos commentaires , ils sont les plus intéressants . J'ai la route DTG Marseille- Avignon , principalement parce que je voulais était de courir TVM a permis TGV sur la route LGV Nord PdC .
Je ne suis pas un expert et non avait remarqué les problèmes d'entrée de la station , le but que j'avais remarqué que fait 320 sections km / h n'existent pas dans la vie réelle de la " You Tube " vidéo d'un voyage Duplex Marseille à Valance . https://www.youtube.com/watch?v=vpUPeIqjCy0
La route DTG est courte, visuellement très bon objectif . Le DTG Duplex est pas aussi réaliste que dans la version fonction pML3 .
Je pense que je vais -avoir à considérer la route JT Atlantique , quand ils -Avoir terminé leurs changements , afin que je puisse essayer le pML3 deux TGVs avec les signaux TVM Type " Henrion et terlor " .
Merci encore pour votre aide .Springer
-
Henrion,
Ce serait fantastique, mais serait probablement très difficile ?
Je peux comprendre pourquoi les deux systèmes ont évolué , mais quel système pensez-vous est le plus réaliste ?Nous vous remercions de votre travail avec terlor sur vos excellents signaux TVM
Springer
-
Mayday,
Merci beaucoup pour cela. Exactement ce que je voulais !
Springer
-
Cerbere,
Merci, pour l'information.
springer
-
Je vous remercie. Ainsi, le DTG TGV Duplex va certainement courir avec TVM sur " LGV Nord Pas de Calais" « »? Aussi le pML3 TGVs fonctionnera sur TVM sur le Just Trains "Atlantique" itinéraire?
Merci
springer6
-
Bonjour,
Merci à vous deux pour vos réponses . Quels TGV sont compatibles avec cette LN PdC pour TVM, s'il vous plaît ?
Comment serait-il difficile de convertir les signaux aux signaux Terlor / Henrion ?Merci Springer6
-
Bonjour,
Excusez mon pauvre français.
J'ai la route " LGV Nord Pas de Calais " installé avec aucun actif manquants .
Je ne peux pas obtenir le pML3 TVG Duplex ou le TVG de pML3 pour travailler avec la TVM signalisation installée dans cette voie .
Le RSC classe 395 Javelin ne fonctionne avec le TVM , mais bien sûr, est limitée à 225 km / h.
Je peux conduire le TGV et le TGV Duplex à 300 km / h mais lorsque je tente de conduire avec TVM activé ( touche «J» ) , je reçois trois feux rouges sur l'écran TVM et un freinage d'urgence .
Est-ce que cette route supporte pas les locos pML3 ou je fais quelque chose de mal .
Tout conseil apprécié
Merci Springer6 -
Bonjour ,
Je suis springer6 et ai utilisé Railworks au Royaume-Uni depuis environ 8 ans . Je me suis récemment devenu intéressé par les chemins de fer français et trouver Railsim.fr très utile , mais ont souvent des questions sur les détails .Merci bien
Springer6
BB15000 bV 4.1 not showing in TS2019
in English Forum
Posted
Greviste,
Success !!!
Merci Beaucoup !
springer6